onsdag den 21. september 2016

Søndervig sandskulptur festival-Søndag den 28 august 2016.

 Jeg elsker frisuren, blomsterne og billedet.
Det er fint..rigtig fint og elegant.
Farverne er rolige og passer godt til hinanden.
Det er et rigtigt efterårsbillede.
 Der er intet som at sidde og nyde en kop kakao, the eller kaffe ude i naturen, med sit ynglingssmykke om håndledet.
Man kan selvfølgelig også drikke en kop kaffe, the eller kakao uden et smykke på..hehe :)
 Når du ikke lige sådan kan tage hen og besøge din ven, veninde, kæreste, tante, moder, fader, onkel eller andre mennesker du gerne vil besøge..så er de trods alt under den samme sky..i det samme univers.
Det er jo logisk nok rigtigt:)



Idag havde jeg, min mor og 2 søstre besluttet os for at køre til Søndervig, helt oppe ved blåvan, for at se en sandskulptur festival. 

Vores mormor kørte hjem inden vi tog afsted på vores tur.




  









  
  

 Vi havde fået pakket picnic kurven, for vi skal højst sandsynligt holde en lille pause undervejs, for der er rigtig langt derop.







Vi kørte hjemmefra 10:30. 




 Jeg havde jo taget min bog med, da jeg elsker at sidde og læse på vej til ting.







Undervejs begyndte det at regne ret voldsomt..heldigvis var vi inde i bilen, og regnen varede dog kun en halv time til 40 minutter.



 Da vi havde kørt i lidt over 2 timer, var vi sultne, og trængte til at strække benene, så vi fandt en rasteplads, hvor der var borde og bænke, så det var ren luksus.


Der dækkede vi et hyggeligt lille picnic bord.




















Der sad vi så og spiste boller, ærter og kiks og kager.



Vi kom ihvertfald forbi de der fire mænd i Esbjerg..jeg har været der en gang før, da jeg var helt lille.
 


 Vi troede faktisk at det kun ville tage omkring de 2-3 timer...meeen det tog os omkring 4-5 timer, fordi at vi farede en smule vild.

Da vi kom til Søndervig, blev vi mødt af den smukkeste udsigt med bakker der strakte sig rigtig langt tilbage og fremad i landskabet.

Det var såååååå smukt.






 Det var utroligt.;-)
Efter ca 5 timers køretur, med et par stop undervejs, ankom vi endelig ved Søndervig, hvor vi skulle ind og se sandskulpturerne.


Nu kommer der lige enormt mange billeder af sand...sorry for that.
Men der var bare så mange sandskulpturere.

Dem der har lavet dem er VIRKELIG dygtige.
Man kan ikke bare lave dem på en dag..det ville tage flere uger...det var enormt fantastisk.



 


















































  




























  





   




  
Da vi havde fået kigget på sandskulpturerne, og fået læst om deres byggelse, deres historie og hvor kunstneren var fra i verden, fik vi os en lille dessert.

Mig og Ida havde valgt os at få en bamse-is, som vi altid plejede at få til afslutning, da vi gik til spring-og rytme-gymnastik.
Den is indeholder bare sååå mange barndomsminder.


 Sandskulpturfestivalen var i år inspireret af vilde dyr, og derfor kunne man også støtte min ynglings-dyreorganisation.
Nemlig wwf.

Jeg kom da også lige af med et par mønter til dem.






Efter isen kiggede vi lidt videre igen. 




















Vi skulle da også lige prøve om vi kunne lave nogle smukke værker.
øøøøøhhhh..men øøøøøøhhhhh....lad os bare glemme min flotte snemand, som jeg fik lavet med sand. 

 Eller min flotte hjemmelavede borg.


 Det sjove var, at det nøsten kun var unge mennesker der sad og byggede skulpturere i sandkassen..hahaha..men det hyggeligt, og utrolig behageligt.

Det var jo det vi lavede som børn :-)



 Idas væg og Alices slot var nu meget meget pænere end min borg og snemand.








 Inden vi begav os på vejen hjemad, skulle vi da lige ind og handle i meny.











 De havde såå meget slik fra min barndom derinde.

Nu synes jeg nærmest ikke at man kan få det originale slik mere.

Så er det jo godt at der fndes nogle butikker der har det gamle slags slik.

På vejen hjemad kørte vi forbi en meget smuk og lang strand.
Den blev vi altså bare nødt til at stoppe bilen for at se lidt nærmere på.



 






















 Ja..man skulle da lige dyppe fødderne.
Gid man havde fået badetøjet med, og der bare lige var en tak varmere..så havde jeg hoppet i.



  
Liiidt strandbilleder blev det da også til.

























  

 På vej hjemad mødte vi atter de smukke bakker og horisonter.






Og igen efter 3.4 timer var vi endelig hjemme.

Jeg har alligevel ikke fri fra arbejde i morgen..jeg skal dog noget morgen tidlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar