tirsdag den 6. september 2016

Sønderborg kulturnat-Fredag den 19 august 2016.

Pink og panik..men det er smukt lige at markere med de flotte sten på 2 af neglene.
Jeg tror at alle mennesker er blevet sat her på jorden, for at give noget til livet..de er her for at udføre en opgave.
Nogen kender den, andre kender den ikke, og nogle kommer aldrig til at kende deres mission.
Jeg savner i den grad de gamle tegnefilm.¨
Nu er der bare sådan nogle tegnefilm, hvor de sætter dansk sprog ovenpå en engelsk tegnefilm ,eller noget helt andet, mærkeligt tv.
Eller nogens lunger, for den sags skyld.
Ej, vi bliver sgu nødt til at bevare regnskovene


Jeg har jo i de sidste 2 dage snakket om noget jeg skulle, istedet for kattehjemmet..

Jeg har i lang tid sendt mange ansøgninger ud, skrevet mig ind på 10-15 vikarbearuer, ringet rundt til forskellige virksomheder, og spurgt dem om de manglede en ny medarbejder...uden held..desværre.

Jeg kan jo ikke blive ved med at leve af min opsparing, for den slipper op på et tidspunkt.

Jeg har brugt rigtig mange penge på transport til og fra kattehjemmet, og jeg har også nogle månedlige udgifter der skal betales...så..

Derfor har jeg frivilligt af nød meldt mig til at arbejde igennem jobenteret, hvilket jeg havde lovet mig selv ALDRIG skulle ske...men nu er jeg simpelthen nødt til det, for man kan nærmest ikke leve uden penge i denne tid.
I første omgang har jeg faktisk kaldt det vikar-job, for jeg vidste ikke hvad jeg skulle kalde det.
SÅ..idag skulle jeg ud for at have indformationer, tøj og lige se hvor det var henne.
Min mor var så sød at køre mig derhen.
Jeg skulle møde kl 10:00, men jeg kommer jo altid før, fordi jeg gerne lige vil være lidt forberedt.
Jeg troede faktisk også at jeg skulle ud at arbejde idag, men det skulle jeg ikke, så jeg kunne bare gå hjem efter infoerne var blevet fortalt.





Jeg skulle lige en tur på biblioteket. 



  









Jeg ville nemlig gerne låne en bog omkring forfangenhed, som Bruno havde engang.
Det lød lidt spændende. 

Min mor var i Sønderborg, så hun kunne lige tage mig med hjem.



Da jeg kom hjem, kom Pinkey og Bruno udenfor. 









Jeg sad lidt og nød det gode vejr ude på trappen, sammen med Stribe. 



Ida havde bagt en banan-chokoladekage.
Den var både vegetarisk og vegansk på samme tid, men den smagte da godt nok.

Når jeg bager fra nu af, så må Alice ikke få noget, fordi hun gerne vil være veganer..hvor trist..

Jeg syntes det har været en meget underlig dag.
Jeg skulle nemlig have været på kattehjemmet, men jeg blev jo nødt til at give min vagt til en anden en, for at arbejde hos vej og park.


Det sker sommetider at Stribe tager på vandring indenfor, selvom hun ikke må..men hvad far  ikke ved, har han ikke ondt af :) 










Efter noget tid, gik jeg ud til hestene, for at nyde varmen og bare gå rundt og kigge på marken.







Vi skal snart til at have lavet høballer til hestenes madforbrug.


Jeg gik lidt og plukkede brombær, for det er jo tiden hvor brombær kommer frem på buskene nu. 














Så gik jeg op for at lave blog.
Det går rimelig langsomt lige for tiden med det blog, fordi jeg har så meget at se til for tiden.
Jeg har endelig fået fikset det med fitness, så det gamle kunne klippes over.

Jeg var helt vild med denne Mellisa skintonic.
Jeg plejede at tage en smule på en vatrondel, og derefter duppe i ansigtet.
Jeg brugte den mest om morgenen.
Den kølede og gjorde huden rigtig glat og fin.
Skal helt klart have købt en igen.

Du kunne også sprøjte den i ansigtet, men så rammer det bare dine mund, og så smager det rimelig meget at skintonic over det hele.

Jeg gik lige ud for at vaske lidt tøj.



Om aftenen skulle mig, Alice og far til Sønderborg kulturnat.
Jeg smuttede lige i bad, og fik andet tøj på.

Ida havde overnattet hos en veninde i Sønderborg, da de ville løbe med til løbet.














Inden vi kørte skulle vasketøjet lige op. 




Hestene ind. 




 



  

Alice havde taget bussentil Sønderborg tidligere....så mig og far kørte afsted ved 20:00-tiden.




Vi skulle lige ind i Bilka, inden vi kørte ned til havnen, hvor kulturnatten foregik.
Far skulle have sig et par nye sko. 



   






Da far havde fået købt sig nogle nye og fine sko, kunne vi køre afsted igen.


Parkerede bilen og gik på mod havnen. 








Vi fik os en pølse med brød, som vi spiste nede ved havnen.
Ida og Alice kan jo ikke spise pølse med brød mere..hahaha, så de må nøjes. 








Der er altid mange mennesker til Sønderborg kulturnat.

Senere samlede vi os med Alice, for vi skulle se Ida og hendes veninde løbe med i løbet.

Lidt u-tydeligt billede, men en is skulle der til.




Efter løbet, blev der affyret noget rigtigt flot fyrværkeri. 
Det gav nogle ret høje knalde-bang-lyde.







  







Et band der hedder folkeklubben spillede for os. 


Jeg er slet ikke til dansk musik, men de var da ret gode.
Man kunne holde ud af at høre på dem.







Lidt efter ville vi vende snuden hjemad.

Men inde vi kørte hjemad, tog vi lige ind forbi mc donalds og fik os en smoothie.





Dejligt at se sin seng efter en lang aften og dag. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar