onsdag den 28. december 2016

6 dag i blåvand-Torsdag den 20 oktober 2016.

Idag skulle vi til Ribe, og jeg glædede mig SÅ meget, for jeg elsker Ribe, det er sådan en herlig by.



 Hahah, vi skulle lige holde ind på en raspelads for at ringe og høre hvordan farmor havde det(hvis i ikke fik de med, var min farmor væltet over dørtrinnet igår, og havde brækket lårknoglen..hun har det heldigvis rigtig godt idag, så det er ikke alvorligt..hun blev opereret i lårknoglen igår)

Da farmor kom med ambulancen til sygehuset igår, så havde personalet syntes at det var sååå hyggeligt at hun kom i hjemmestrikkede pusser(pusser er hjemmesko på sønderjysk)

Vi havde kørt i lang tid, så jeg ville lige ud for at strække benene lidt.
Jeg løb derfor lidt rundt omkring bilen.

Alice havde lavet en mega sjov snapchatvideo af mig..hahah..det er sååå genialt..
Her kommer et par screenshots af videoen.(Alice har gemt videoen på sin mobil, og vil sende den til mig, når hun har tid, så når hun har sendt den, så kommer den på bloggen.).


Jeg ELSKER den...den er såå sjov..jeg døde af grin da jeg så den..



 ENDELIG efter 2-3 timer ankom vi til skønne Ribe.



Vi gik bare rundt og kiggede på butikker, og ting og sager. 

 Min faster ejer et lille "ferie"hus i Ribe, så det ville vi lige se om vi kunne finde..det var bare ikke lige så nemt, når man kun har været inde i huset 1-2 gange før..haha :)

 Ej.men prøv at tænk at bo i Ribe?..det er det hyggeligste ever.
Jeg ved ikke om jeg ville kunne bo i Ribe..det tror jeg ikke jeg ville kunne..for jeg tror det er meget "socialt" og man bor så tæt på hinanden.
Der er ikke rigtig en have tilhørende..og så er det lidt småt.

Men det er sådan en hyggelig by, og jeg elsker at besøge den.
Jeg ville dog elske at have et sommerhus i Ribe...det kunne være fedt.



  Vi skulle da også lige ind i Ribe domkirke, som vi er hver gang vi besøger Ribe.









 Den er jo så fin, og også mega stor.

Jeg vil helt vildt gerne overvære en koncert eller en gudstjeneste i denne smukke kirke.


















   





  
 Dette skæve hus er også ret nuttet.
Jeg ved faktisk ikke om det er en cafe..det tror jeg faktisk det er? 

 Vi kom ind i verdens sødest og mest eventyrlige butik nogensinde.
Der var sååå mange små nipsting, og sådan nogle "hygge-kone-ting"







 Butikken var også bare så lille, og man skulle nærmest vente i kø for at kigge på nogle særlige ting.


 De her sæber duftede så lækkert, ligesom resten af den fine butik.
 Prisen er bare omkring de 50 kr, og det er lidt for meget for noget sæbe, efter min mening.
Men altså..jeg tror sæben er håndlavet, så i guess,,at prisen er okay.
 Det er vel okay at ønske sig det i julegave eller fødselsdagsgave..det kunne være rigtig fedt at få.










  











 Efterhånden blev vi lidt sultne, så  vi gik ind på en pizza-restaurant.
 Jeg kunne godt lide deres flotte bord.




 Når jeg er i en butik og bliver forvirret...enten  hvis jeg ser en jeg kender, når den ting jeg skulle have ikke er der, eller hvis prisen eller størrelsen ikke lige er det jeg ledte efter..ja, så bliver jeg forvirret..og ender med at købe det jeg lige står med i hænderne,  eller bare et eller andet der ligner.
 Den smagte faktisk FUCKING godt...seriøst..måske er det den BEDSTE pizza, jeg NOGENSINDE har smagt...sååå jeg skal helt klart tilbage og have den samme pizza en dag.
Jeg er også VIRKELIG dårlig og langsom til at beslutte hvad jeg skal have, når jeg er på en restaurant.
Ham den lækre tjener, kom også en og spurgte os, hvad vi havde bestemt os for(ja, jeg havde som sædvanligt ikke bestemt endnu), sååååå jeg valgte bare et eller andet...det sker tit.
Man blev bare MEGA mæt af den..men det var det værd.

 Restaurenten hedder pizza expressen....:)


    
Efter en hel dag i Ribe, skulle vi igen hjemad til hytten.

















Ja..jeg stod og ventede på Alice, som var på wc...
På vej hjem, drillede mig og Ida, Alice en lille smule.
Alice HADER fødder og jeg mener HADER fødder.
Hun syntes det er det klammeste i verden.


 Hvis det havde været sommer og varmt, så havde jeg helt sikkert sat herude på hyttens altan og slikket sol..men nu hvor det er ret koldt i vejret, så har jeg altså kun brugt den til at glo på forbipasserende mennesker og biler..det er underholdende.

 I morgen går turen hjemad igen.
Vi har haft sådan en god tur, så det er kind a trist at vi skal hjem igen.
Jeg savner dog min far, farmor og dyrene.
MEN det har altså været en rigtig hyggelig tur, som jeg VILDT GERNE vil på igen.




 Man kunne se ned i en andens have(jeg ved ikke om de rent faktisk boede der, eller om det bare var et feriested for dem)

Lidt efter at vi var kommet hjem til hytten, ville vi lige hen og se på byen en sidste gang. 








Vi ville gerne se på noget bom (bom er slik på sønderjysk) til vores farmor i en bom-butik.




 Jeg tog et rigtig sødt billede af Alice der sad og ventede på en sten. 




 Der var stadig en del ude om eftermiddagen..det er ret hyggeligt.



Om aftenen, inden det blev alt for mørkt, kørte vi en tur ned til stranden.
Vi ville nemlig gerne ned og se en af de mange bunkers der ligger på et par af blåvands strande.

 Man kunne sagtens gå op på bunkerne, og kigge ud,






Jeg gik også ned på stranden lidt efter, sammen med Ida.
Mor og Alice var stadig oppe på bunkeren.





 Såå smukt på stranden altså.



 


'













  
Jeg gik igang med at slå koldbøtter på stranden..haha..det havde jeg lige lyst til.











Der var også et magisk fyrtårn, der lyste ned på stranden. 








 Da vi kom hjem, så vi en film som mor anbefalede.
Den hed sammenhold på dansk(jeg husker ikke lige hvad den hed på engelsk)
Den var god, men jeg ville nok ikke se den igen.





Vi sad og smovsede bom.

 Det var faktisk det eneste jeg fik købt i Ribe idag.
 Efter filmen sammenhold, så vi mr and mrs Schmidt.

 Hahah, sjov sjov sjov.
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar