søndag den 18. december 2016

1 dag i blåvand-Lørdag den 15 oktober 2016.

Idag kom dagen ENDELIG hvor vi skulle på ferie til blåvand.
Mig, Ida, Alice og mor havde bestilt en hytte i blåvand.

Far skulle blive hjemme sammen med farmor og passe vores bed and breakfast.

Det er det værste ved at have en bed and breakfast...vi kan ikke bare sådan tage afsted alle sammen, da der er nogen der skal være hjemme og passe det.

Inden vi kunne tage afsted kunne jeg lige nå at muge ud hos hestene, da vi skulle køre 13:15 ca.


Og så kunne de også lige være lidt ude.



 Da jeg havde været i bad, tog jeg mig et hurtigt bad og fik valgt noget tøj, som jeg ville rejse i.
 Ja..jeg ved godt at mit værelse er rimelig rodet..











Jeg pakkede lige hurtigt det sidste, og som sædvanligt pakker jeg alt for meget.

 Lidt efter tog vi afsted på ferie.
Jeg glædede mig helt vildt.
Vi har faktisk aldrig været på ferie i efterårsferien..vi har altid bare været hjemme.

13:50 kørte vi ENDELIG mod blåvand.
  
  

Turen ville ca tage 2-3 timer.






Jeg havde ikke fået morgenmad, og jeg var ret sulten, så jeg tog lige en bolle med, og noget vand.

Vores bil var PROPPET til randen..virkelig proppet.
Mig og Alice sad omme på bagsædet, med en kasse ting imellem os, og et par poser med ting i nede ved vores fødder.




På vej derop, sad vi og sang, snakkede, læste og kiggede ud ad vinduet.





På vej derop kører vi bagved en bil med en trailer på..vi kører på motorvejen tæt på rødekro....lige pludselig ryger der noget der ligner et træbord eller en skabslåge ud ad traileren..og lige over imod vores bil.
Den der er på billedet her.

Det stykke træ der ryger ud, snitser vores bil og ryger ned under bilen...men der sker heldigvis ikke noget...vi kører derefter ind på en rasteplads, for at se om der er sket noget med bilen eller om vi evt kan komme i snak med dem der kørte med traileren, fordi vi ville sige til dem at de skule få deres ting spændt bedre fast.

Da vi tager et kig på bilen, så kan vi se at den har et lille hul i skærmlakken, foran,,

Vi kan så se at de holder ind på den sammen rasteplads som os, så vi får dem i snak...det var 2 unge drenge, der skulle have nogle ting på lossepladsen.
Min mor var selvfølgelig lidt arrig, da det er hendes nye dyre bil...men den er forsikret og vi får hele situationen klaret igennem forsikringen.



Efter næsten 4 timers kørsel ankom vi til Blåvand.
Turen havde føltes lidt lang, da vi jo bare glædede os til at komme op og se hytten.

Min mor har faktisk overnattet i en af hytterne da hun var på en miniferie med hendes veninde engang.
Åh...den var SÅÅÅÅ fin og mindede om en lille hytte ude i en skov, i en eventyrsfilm.
Det var sådan en lille hyggelig hytte


Indretningen var fantastisk og lige i min smag.
Jeg ELSKEDE hytten lige da jeg trådte ind.


Der var bare rigtig koldt inde i den hytte, da varmen jo har været slået fra, siden der var andre der overnattede i hytten.

Der havde ikke været nogen og overnatte i ca 3 måneder, så derfor var varmen ikke tændt.
Vi skulle først finde ud af hvor elektriciteten sad og hvordan vi fik tændt varmen.

Jeg anede ikke at der var et spa-bad der.
Jeg har ALDRIG været i et spabad før, men jeg har altid drømt om at prøve et...så hvis vi er
heldige, så kan det være vi får en tur i spabad.
Vi var jo ret nysgerrige, så alt blev kigget efter..og det eneste musik der var til rådighed var kammermusik....hahaha..det var såååå sjovt..så det gik vi og hørte lidt på.

Efter at hytten var blevet kigget efter i alle kroge, kanter og hjørner, var det tid til at handle lidt mad.
Så vi kørte ud til en dagligvarebutik.




Vi fandt en af de der gode butikker der hedder Meny.


Det er jo nu her tyskerne har sommerferie, så der vrimlede med en masse tyske turister overalt.
Vi kunne da også lige kigge lidt i området, og hvor så det hyggeligt ud.

Da vi havde fået handlet og var hjemme ved hytten igen, gik vi igang med at lave maden.

Jeg havde fået købt champignon og koteletter.

De andre lavede noget vegetar-halløj.







Der var sådan en dejlig stemning i den hytte..det emmede af hygge.







Efter den fine aftensmad, spillede mig, Ida og Alice trivial pursuit, imens mor så tv.
Ida og Alice sad og spiste toffifee..
Jeg kan ikke fordrage toffifee mere...jeg får kvalme af dem.







Engang da jeg var syg med roskildesyge(google det hvis i ikke ved hvad det er), der spiste jeg en hel pakke toffifee, og kastede det hele op bagefter, og siden den dag, får jeg det dårligt bare af lugten på tofifee.

Da jeg var lille så elskede jeg dem. 

Da vi havde fået spillet et par spil, sad vi og så en film i tv.





  


  
Vi kunne sagtens sove 3 mennesker inde i det ene værelse i den store seng.
Vores mor sov i det andet værelse 4 skridt fra os.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar