tirsdag den 20. december 2016

2 dag i blåvand-søndag den 16 oktober 2016.

1 morgen i blåvand.
Man sover helt vildt godt i den store bløde seng.
Vi kunne sagtens sove der 3 mennesker-intet problem.

Efter morgenmaden, som bestod af havregrød, fik vi sko og jakker på, fordi vi ville ud og kigge os omkring i området.
 Man kan godt fornemme at her er eftertragtet for tyske turister...men det gør jo ikke noget..de er jo også bare mennesker som os:)

 Vi fandt en kirke.
(det er typisk os at finde kirker og kirkegårde som vi går ind på, bare for at se kirken.)






 Man kunne ikke gå ind i den, men man kunne stå og glane udenfor døren.




 Da vi havde stået og kigget ind i kirken, gik vi videre for at se os omkring.



 Der er så mange fine feriehytter her..men det er jo også en rigtig ferieby.
Jeg tror her er rigtig hyggeligt om sommeren..det vil jeg gerne opleve engang.
Vi gik forbi et sted(tror nok det var en sags restaurant) hvor der var nogle rigtig smukke borde.












Der var en del butikker i området, som var åbne selvom det var søndag.
Vi gik ind i en tøjbutik der var fyldt til randen af vintertøj. 








Jeg skulle da også lige prøve en af de mange flotte jakker der var. 




 Denne jakke var/er rigtig lækker, og af super god kvalitet.




 Jeg tror bare ikke lange jakker klæder min højde så godt, fordi jeg jo er så lav.
(jeg har godt nok mange lange jakker, men så dyr en jakke har jeg ikke lyst til at bruge penge på, hvis den ikke passer til min højde)








Efter de fine tøjbutikker gik vi videre for at udforske de fine handels-seværdigheder.
Vi kom ind i et supermarked.


Jeg har altid elsket små dyrefigurer..de er så søde..jeg ville gerne eje alle dyr i verden..jeg har bare ikke lige plads til dem alle..haha :)





Vi kom forbi en butik, hvor de solgte frozen yoghurt..der var en dreng der arbejde derinde.
Butik var lyserød OVERALT.
Idas kommentar var bare " de kan ligeså godt kastrere medarbejderen" HAHAHAHAHAH.



Der var mange af sådan nogle fine turist-buikker med souvenirs. 
Vi kom til en butik med "hjemmelavede" stearinlys, nisser(det er jo ved at være jul) trolde, feer, hatte, handsker, blomster osv osv.

Rigtig smukke og specielle ting.

 Jeg fortryder SÅ meget at jeg ikke købte en af de her søde "kander" til the.

Ida fik købt sig et enormt stort kop..smukt "malet" og designet. 














Inde i butikken var der de SØDESTE bage-og eller madlavnings forklæder nogensinde.
Det fortryder jeg også at jeg ikke fik købt, for det kunne være det mest eventyrligste at stå og lave mad eller bage med sådan et sødt forklæde på. 


 Ej..de har de sødeste og nuttedeste ting i deres sotiment.

Vi var da også lige et smut inde hos den lokale bager ved 12-00-tiden og få os en romkugle.
Ja, det er tidligt, men vi er på ferie..så må man jo godt.



Vi var rigtig på turist-tur i området.








 Vi kom forbi en butik hvor de solgte rav, ravsmykker og ting lavet af rav.
 Den skulle vi da ind i.

 Jeg har aldrig set malerier med rav på..det er flot.
 MEGET flot..












SÅ var vi i endnu en butik..der var altså mange butikker..hahaha....:P
 På vejen mod hytten kom vi forbi de her smukke røde planter.
Jeg aner altså ikke hvilken form for plante det var, men de fangede mine øjne.





 Og så var der også lige nogle andre planter der også fangede mit natur-elsker-blik.






I brugsen så vi en sønderjysk kage, og så føler man sig jo hjemme. 
For vi i sønderjylland spiser kage nærmest hele tiden.

 Jeg er altså fan af de enkelte hytter her...så moderne.

 Jeg kunne bare ikke lade være med at møve min store røv ind i denne fede bil..haha:)


Jeg havde i al hemmelighed og overraskelse køb nogle store party balloner.
 Dem fik jeg pustet op.


Og kastet ned i stuen..haha..for jeg elsker jo sjov! :)
Jeg tror jeg var mere begejstret for de balloner end de var.... 


De sad og så x factor USA.


 Hytten er heldigvis blevet varm nu, hvilket jo er godt, da det er koldt udenfor og vi jo skal kunne holde ud af at gå inde i en hytte.

Hen ad ved eftermiddagen kørte vi på stranden for at gå en tur.

Det var faktisk den selv samme strand vi tog ud på da vi var til sandskulptur-festivalen for nogle uger siden.



Det er  en vidunderlig strand, som jeg helt klart skal besøge engang når det igen bliver sommer.
Det må være verdens bedste strand at bade på i varmen.

  








 


Jeg fik bare så meget naturligt energi af at være herude på denne strand.
Jeg afprøvede kræfter med at løbe rigtig hurtigt omkring og bare lade blæsten føre mig.








 Det var så dejligt at være ude på den strand.










 




    
 Efter stranden hvor vi var kommet hjem, gik mig og Ida en tur i området endnu engang..vi gad ikke at være indenfor.

Så vi tog på vindueshopping.










  

























Vi kom til en legeplads, som nok er meget hyggeligere i dagslys, for den var godt nok creepy i mørke.







På vejen hjem gik vi side om side, og pludselig kom der en hvid varevogn(tror jeg nok det var) kørende forbi os og dyttede..vi blev så bange at vi hoppede op i luften på samme tid..men den gjorde ikke andet end bare at dytte og køre væk heldigvis.

Det kunne ikke gå hurtigere hjemad.


Da vi kom hjem blev der MAX hygget <3










Her er adressen hvis det kunne interessere for en fremtidig ferie.




   
  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar