tirsdag den 27. december 2016

5 dag i blåvand-Onsdag den 19 oktober 2016.

Jeg udgav et indlæg igår(for denne dag) hvor jeg ikke kunne finde billederne for denne dag..dem har jeg nu fundet og derfor laver jeg dette indlæg igen..

Her til morges fik vi at vide fra vores far at vores farmor var væltet over sit dørtrin(det er heldigvis ikke alvorligt, og hun har det godt idag)

Hun var kommet gående med et lagkagefad med lagkage på, og havde kommet til at gå ind i døren og så havde hun væltet over dørtrinnet.

Det var omkring kl 07:00 og min far går altid lige ind til min farmor omkring 07:30 for at sige godmorgen.¨

Det vidste min farmor jo godt, så hun havde bare blevet liggende på gulvet, indtil han kom ind og hjalp hende op, for hun kunne ikke støtte på sit ben.

Min farmor ser altid positivt på alt..så hendes udtalelse var bare "jamen jeg lagde jo så godt, for der er jo varme i mit gulv og jeg havde pusser på" (pusser er hjemmesko på sønderjysk))


Min far havde skaffet en ambulance, for hun skulle lige på sygehuset for at få tjekket hendes ben, da hun ikke kunne støtte på det ene ben.


















 Vi havde aftalt at skulle på genbrugsshopping idag i en masse genbrugsbutikker.


 På vej derud, sad jeg og læste, men jeg kunne ikke lade være med at tænke på min farmor og hvordan hun havde det.



Vi holdt ind ved den første genbrugsbutik, som vi så gik ind i bagefter.


    



  


Der fandt jeg en masse gamle cder, som jeg da skulle hjem og lave lidt research på, for at se om er var noget man kunne lide.



Genbrugsbutikken var gigantisk, men de havde faktisk mange fine ting.



  






Da vi havde kigget os godt og grundigt overalt efter ting og sager der tiltrak os, gik vi videre til næste butik.





Jeg faldt over nogle bukser, som også kunne ligne en nederdel, og jeg syntes de var sååå fede.

Jeg kunne sagtens passe dem, så jeg det var jo fint nok.




  De kostede godt nok 150 kr, hvilket er meget dyrt efter min mening, for sådan nogle bukser her, men jeg kunne ikke holde mig tilbage, så jeg købte dem.














  

Min mormor og bedste havde sådan nogle tallerkner her, da jeg var mindre, og de boede i deres hus i Vildsbæk.


Jeg mindes pludselig at vi sad og spiste mormors chokoladekage med hvid fast glasur, og alle de krummer der faldt tilbage på tallerkenen igen, når man havde taget en bid.
Theen smagte altid bedre i de kopper her:)

Jaa, jeg skulle da lige prøve en masse jo:-)




 Da vi havde fået kigget os omkring i alle mulige genbrugsforretninger, skule vi hjemad igen.





Alice havde fået købt nogle ret seje briller, som tydeligvis ikke klædte mig..haha :)








 Og så måtte jeg ikke have dem på mere..ahha.

På vej hjemad, ringede vores far og meddelte at farmor havde brækket lårknoglen og derfor skulle opereres om aftenen.(igen, der er ikke noget alvorligt, for hun har det heltfint igen)

Operationen ville tage ca 2 timer.

Men lige på det her tidspunkt var jeg ret nervøs..det var jo farmor..så jeg krydsede fingre.










  

Da vi kom hjem, fik vi lavet noget lækker mad til aftensmad.



Jeg var lige lidt kreativ med at hælde saft ned i et glas i forskellige hastigheder.



Og maden..ja, den var nu god.
Der skulle jeg også lige være lidt kreativ, med de hastigheder der.



Om aftenen sad vi også the duff, som er en ret god film.
Jeg kan sagtens se den flere gange, uden at blive træt af den.
Det er faktisk meget hyggeligt at sove 3 mennesker i en seng.
Man kan rigtig ligge og snakke hele natten.

Da vi var mindre og Ida havde en sovesofa-seng, så rullede vi den tit ud og sov der alle 3. 










  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar