søndag den 23. oktober 2016

Høstmarked i Elstrup mølle-Søndag den 11 september 2016.

 Hahah..
Ja, hvis den er på gul, skal man jo nærmest bare køre stille derhen, for det er jo lidt ligesom at gasse op..men når den lige er blevet rød, så skal man jo nå at stoppe.

Det er det jeg er lidt bange for, når jeg får kørekort.
Jeg ved ikke rigtig hvor tit man kommer ud for at den skifter, lige når man er på vej derhen.
Men lad os nu se..
 Sorte katte er så smukke.
Jeg forstår ikke hvorfor der er nogle de stadig tror på at sorte katte bringer uheld..For den tanke burde man slet ikke have.
Sorte katte er lige så skønne som brune, hvide og røde.
 Haha..Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagaere, hvis Justin Bieber eller en anden kendt kom hen og sagde hej til mig, eller i den heldige forstand kyssede mig på kinden...

Jeg ville så vidt muligt lade være med at skrige, for det må sgu da være irriterende at have en eller anden skrigende person helt oppe i fjæset...ej, hvor ville jeg hade det.
Haha..jeg kan huske da jeg var lille og gik på Midtals friskole.
Der var engang hvor jeg var 6-8 år gammel, og nogle af de store drenge fra 8 klasse legede med hjemmelavede skum-sværd, ude på gruset foran mit klasseværelse..jeg var så bange , for de var jo så store de drenge, og jeg var jo bare en lille pige.

Der var også en anden gang, hvor vi skulle til morgensang(vi havde morgensang hver morgen) og jeg satte mig på en af de grønne bænke i musiklokalet..da jeg havde sat mig, kom der en af de store drenge, og satte sig ved siden af mig..og jeg blev så bange at jeg løb grædende ud af musiklokalet...hahahah...fordi jeg troede at han havde et af de der skum-sværd med.

Hahah..gud, hvor var jeg en lille tøsedreng..



Søndag morgen er lige med pumbler og rundstykker(pumbler er boller på sønderjysk)









  
Hvert år tager min far, farmor, Ida, Alice og jeg til høstmarked i Elstrup mølle, som er vores lokale mølle.



  



 Men inden vi tog afsted til høstmarked, fik mig og Ida lige bestilt togbiletter til Justin Bieber koncerten den 2 oktober.




  


Lidt i 12:00 tog mig, Ida, farmor og far afsted til Elstrup høstmarked.





Efter 2-3 minutter i bil, var vi ved møllen..


 Der er altid ret mange besøgende hvert år.
Det er dejligt, for de penge man skal betale for indgangen, går til vedligeholdelse af møllen.




 Vi starter altid med at gå rundt og kigge i møllen.
Selvom vi er der hvert år, og kender møllen ud og ind, så er det alligevel spændende at få det hele genopfrisket endnu engang.













  









 Der er også mange der gerne vil udstille deres gamle traktorer til nysgerrige mennesker.


 Hvert år er der markede nede på gårdspladsen, hvilket er rigtig hyggeligt.















   
Der skal også et stykke kage og et kop the til kaffen.

Der er altid så hyggeligt at sidde og få kaffe og kage, imens vi sidder og snakker om alt muligt. 
Denne her kanelkage, var super god, og hvis jeg kunne, så ville jeg gerne have et stykke kage mere.
 Der skulle også lige kigges lidt på traktorer efter kagen.

Min farmor fik købt sig en halskæde med perler.
Jeg elsker den måde min farmor behandler sine ting, for hun pakkede den ind i papir og man kunne se hvor glad hun var for at have købt sig en halskæde..jeg er sikker på at den bliver passet rigtig godt på.

Efter 3-4 timer med hyggesnak, kigget på traktorer, spist lækker kage, klappet et par heste, og kigget lidt på markeder og boder kørte vi hjemad.



Hestene kom indenfor, lidt efter vi var kommet hjem.



 

Min farmor fodrer vores heste hver morgen og hver aften.

Hver aften, når min farmor har lagt hestenes mad i deres madskål, så plejer jeg at skøre æblerne og etc over, for lige at gøre det rarere for hestenes tænder at bide det over. 

 De får altid friske råvarer fra egen have.
De får et halvt stykke rugbrød hver.
En halv deciliter havregryn/havre.
 De får frugt og grønsager efter årstiden.
Gulerødder, pærer, squash, agurker, æbler.








Så fik kattene deres mad.

 Jeg gik udenfor i haven og plukkede et par æbler, da jeg virkelig havde lyst til at bage en æblekage.







Den ser bare såååå lækker ud.


 Den blev rigtig god.
Vi sad og spiste den om aftenen og hyggede og meget.

Jeg fik denne hårshampoo anbefalet af min veninde, da hun brugte den, og hendes hår var blevet friskere og længere af det.
 Den er faktisk også beregnet til dem der har hårtab.
Jeg har ikke hårtab, jeg vil bare gerne have langt hår....så jeg tænkte at en shampoo til hårtab..det må da virke.
 Den gjorde mit hår ekstremt tungt, og stift..men der er også mange proteiner i, så dit hår bliver sundere.
Jeg tror ikke mit hår kunne tåle alt det der var proppet i den.


Den dufter rigtig rigtig meget af mand.
Det er dog  ikke en dårlig duft.
Jeg tror godt jeg kunne finde på at købe den igen, men så ville jeg kun bruge den en gang om ugen, så mit hår ville få en chance for at føles blødt, for det gjorde virkelig ens hår stift og strå-agtigt.

Om aftenen var der Mick Øgendahl i tvet.
Det var faktisk et par bidder af det show, som vi skal ud at se den 30 september. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar