søndag den 9. oktober 2016

Bestod jeg mon teoriprøven?-Onsdag den 7 september 2016.

 Jeg elsker at neglene er helt hvide, og at der liige er en lille blå "tegning" på 2 af neglene..enkelt og stilfuldt.
Det er godt nok ikke tjenerne der laver maden, men alligevel vil man ikke sige hvis der er noget galt med maden..haha.
Så er det bedre bare at sige at det smagte godt eller at brødet slet ikke var tørt, selvom det var.
Man vil jo ikke være en besværlig kunde.
Jeg kan faktisk godt holde mig oppe i 24 timer, man skal bare have nok at lave, og her gælder det ikke om ar se en film i de sidste timer, når du er træt.

Det er bedre at starte ud med at se en film de første timer efter arbejde eller skole og derefter spille et par spil, tage i fitness eller danse..ihvertfald noget med bevægelse i, for ellers falder du jo bare i søvn.


Morgenmaden var serveret.
Jeg gik op til busstoppestedet, fordi jeg skulle med bussen, mod Sønderborg..
Ja..hvad er det nu lige hende Mai-Brit skal idag?..spændende spændende..
Jeg skulle til teoriprøve på politistationen i Sønderborg.


Fandme JA!..jeg bestod teoriprøven!..
Man skal have 5 eller mindre end 5 fejl for at bestå, og jeg havde 5 fejl..men bestod så alligevel.

Det er SÅ FEDT!

Jeg var SÅ utrolig lettet..mit hjerte sad oppe i halsen på mig hele vejen derind og ud igen, hvor vi skulle vente på resultatet.


Jeg var/er så lykkelig over at det nu er overstået, og at jeg ikke skal bøvle med det mere.
Nu er det ude af verdenen.


Efter teoriprøven skulle jeg tilbage på arbejdet.

 
Jeg var bare så glad, at jeg blev helt svimmel, og havde svært ved at trække vejret på vej til arbejde.

 Mit hjerte sad helt oppe i halsen, og jeg mærkede en trykken for brystet.


Så meget at jeg gik den forkerte vej..haha..
Jeg har også kun gået vejen 2 gange, så der er grænser for hvor godt jeg kender vejen derhen.

Jeg gik jo og smssede til familiemedlemmerne om hvordan det var gået..det skulle jo også lige have min opmærksomhed.

Når folk der ryger ikke tænker over hvor slemt det egentlig lugter for ikke-rygere!
Personen har dog ikke snapchat eller facebook..haha...sååå..


Kl 13:00 var jeg atter hjemme, som jo er normalt for mit vedkommende. 

Ida, Alice og mor er jo blevet vegetarer, og får de hersens foldere fra Anima.

Hold kæft det er åndsvagt det de skriver i folderne..


Landbrug er fandme ikke dyremishandling..nu stopper i..
Folk skal simpelthen gå ud  i en besætning, se sig omkring, arbejde lidt og så bedømme hvad fanden i vil bedømme ud fra det.
Så er jeg ligeglad hvad de dersens folk siger..men hvis det er ud fra hvad de tror eller hvad de har set i tv(for tv kan fandme også fordreje sandheden), så er jeg ikke ligeglad.

Grise kan sagtens have det godt i konventionelle besætninger..måske bedre end i de økologiske besætninger..de får i det mindste medicin hvis de fejler noget.

I en økologisk besætning, må man ikke medicinere et sygt dyr, så skal de først have tilkaldt en dyrlæge med speciale i svin, og inden dyrlægen er fremme, så er svinet sgu da mere sygt.

Derimod i en konventionel besætning, kan de medicinere lige når sygdommen ses, og så er der da liige lidt flere chancer for overlevelse.

Ja, jeg er enig i at det er bedst for dyrene at komme udenfor, men det er meget krævende at skulle jage dem ind i stalden igen til vinter..så er det jo smart hvis man bygger en lille hytte udenfor, som de kan gå ind i, men så skal man have 2-3 marker, så man kan lave skiftefold, ellers går der jo ikke længe før græsset er helt slidt ned..


Nå--jeg kunne skrive en hel klumme om dette emne, og det ville blive ret langt..så jeg tror bare vi stopper her.




  
Lidt efter at jeg var kommet hjem, fik jeg at vide at Alice var taget til Flensborg, og at Ida ville derhen også.

Så det ville jeg selvfølgelig også..der var bare lige det om der nu gik en bus, som vi kunne nå.









Heldigvis var der en bus jeg kunne nå fra Gråsten til Flensborg.

Min mor var så sød at køre mig helt til Gråsten, så jeg kunne komme med bussen.

Da jeg var ankommet til Gråsten skulle jeg bare vente på at Ida kom med bussen fra Sønderborg, for den bus skulle jeg også med.


Jeg sad derfor og ventede i Gråsten.
Det var rart at være tilbage i Gråsten, for hold op jeg savner den tid!. 









Efter 10-15 minutter kom Ida med bussen, og vi kunne tage med til Flensborg.


Jeg sad og læste lidt på vej til Flensborg.
  





Jeg er blevet rigtig glad for at høre denne sang.
Sangen har jeg kunnet lide i lang tid, og jeg startede faktisk med at høre den da jeg gik på Gråsten landbrugsskole..så der er mange minder i den sang.  







 Efter ca en time ankom vi til Flensborg.




Vi gik derfor rundt på gågaden, hvor vi mødtes med Alice.


 











Der blev da også kigget lidt i butikker.
Det bliver man jo ligesom nødt til ikke?. 







 De laver nogle mega gode pandekager(nu kan jeg ikke huske hvad "biksen" hedder)..men den ligger nedad gågaden ved et springvand..bedre forklaring kan jeg ikke give.
Det koster 20 kr for en pandekage med fyld..hvilket er en fornuftig pris, for de er mega varme, lækre og store. 

Men der står ihvertfald Holm 17 på "biksen"..så måske hedder det der??

Vi er faktisk altid inde i den dagligvarebutik de har inde i selve centeret.





Ca 40-50 minutter inden vi skulle hjemad, fik vi købt en chinabox, som vi tog med ned til havnen for at spise.

Uh, hvor var det lækkert, men den mætter så forfærdeligt meget.





Det er så hyggeligt at sidde og kigge på de fine både, imens solen skinner.

Jeg syntes altid vi køber et eller andet mad, og sidder og spiser det nede ved havnen. 




Så bestemte vi os for at tage hjemad.
Vi tager faktisk ret tit den der går 8 over 18, for så går der en bus fra Sønderborg på samme tid, der fragter os hjem til vores by. 



  



 Ankommet til Sønderborg igen. 


Hjemme igen igen.
Jeg er også helt vild med denne her sang for tiden.
Den er ret smuk.
Jeg elsker jo kinder chokolade, så jeg skulle da have sådan en.

Jeg tænkte at jeg ville prøve at smage spdan en her vitamin water, og den smagte da ganske udmærket..så sådan en kunne jeg da godt anskaffe mig igen.




Vindruerne var billige dernede, sååååååå:P
Her i min familie er vi nødt til at skrive navn på vores mad, for man kan ellers risikere at der er blevet spist en anddel af det når man liige tænker at man skal smovse lidt.
Hvis man køber vindruer, så skal man ihvertfald ikke sætte dem i nærheden af Alice, for så er der ihvertfald ikke flere vindruer tilbage...det har jeg prøvet et par gange.
Vingummibamser minder mig Altid om min bedstefar, for han gik altid og delte vingummibamser ud til os og de børn der var i den børnehave, hvor min mormor og bedste gjorde rent i dengang.

Børnene fik en hver, og børnebørnene fik en lille pose hver..haha..hvor var vi bare heldige
Nu er der jo ved at være mørke tider igen.
Det er lidt trist, når man liige har haft en tid, hvor man kunne gå udenfor ved en 22:00-tiden, hvor der stadig var lyst i vejret.

Om aftenen havde jeg Stribe med inde i køkkenet.

Min far vil ikke have dyr inde i huset, men når han er gået i seng, så ved han jo ikke hvad der sker neden under i køkkenet vel? :-)




Og hun elsker at være indefor kan man se..hun vil jo gerne være tæt på hendes mor(mig)..:-D

Dufter rigtig godt.
Det er ikke en duft man føler man dør af, for den er slet ikke for meget..den er lige tilpas.

Det er en kropshampoo, som gør huden blød, og fin..jeg ville gerne anskaffe mig den igen engang.


Emballagen er virkelig lækker.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar