mandag den 17. april 2017

Rejsen til Berlin-Tirsdag den 25 oktober 2016.

Idag var dagen, hvor vi skulle til Berlin, og jeg var sygt spændt..nøj, hvor jeg glædede mig.
Tasken blev pakket endnu mere end vi havde pakket ned igår.
Jeg kunne jo ikke rigtig tage mine hindbær med i bussen, så dem blev jeg nødt til at spise allerede nu, inden vi tog afsted.
Men det var også helt fint, for jeg har jo en stor kærlighed til hindbær.






























  ENDELIG da klokken blev omkring  09:30 skulle vi afsted mod Kruså busstation.
Vi havde bestilt en rød billet til Berlin.

Far ville køre mig, Ida og Alice på busstationen.



Da vi var kommet til busstationen, skulle vi naturligvis vente på bussen, men den kom ikke til tiden, og vi troede seriøst at den var kørt fra os.



  
Men til vores held, var den bare forsinket og kom ca 10 minutter for sent.


Perfekt, vi fik de bagerste sæder, så vi alle kunne sidde sammen.

Læsningen gik i gang, og så kunne vi køre afsted mod Berlin. 






Efter ca 1 time gik jeg om bord i nødderne.



Da klokken ramte de 12:00, skulle vi holde turens første pause i  Neumunter.




Der var et stort storcenter, som vi kunne gå ind i.

Vi fik at vide hvornår vi skulle komme tilbage til bussen igen.




























Jeg fik købt mig en plakat med Justin Bieber.



     


 

40 minutter efter var pausen slut, og vi kunne tage videre til Berlin med bussen og alle de andre rejsende, der også var med i bussen.


Så røg der også lige en Capri sonne ned, og den smagte jo rigtig godt.





  
Der var gratis the og kaffe i bussen, som man bare måtte tage af som man ville.
Det var bare ikke nemt, når bussen kørte, imens at man skulle hælde the op, så det var kun når bussen holdt stille, der blev skovlet the ind.


 Efter 6 timer i bussen, var vi godt trætte..utrolig trætte af at sidde ned og køre i bus.



ENDELIG kl 17.00 efter 6,30 timer i bus, var vi landet i Berlin.
Jeg havde SÅÅÅÅ ondt i mine ben.



Alice var bare klar.


Vi landede på Berlins hovedbanegård, hvor vi lige skulle finde vej ud til hotellet.
Derfor fik vi en "bog" over Berlin, og en "busbillet" der kunne bruges i et antal dage.  



  


Der var en utrolig nuttet hund nede ve metroerne.


Vi fik spurgt en dame, om hvordan vi brugte vores "metro/busbilletter" på vores brogede skoletysk.

Da vi havde fået taget metroen hen til det sted, hvor vores hotel lå, skulle vi jo lige finde det.

Og det fandt vi skam også.







Da vi kom til hotellet fik vi os tjekket ind, og modtog vores nøgler.



Vi var SÅ spændt på at se vores værelse.
Gangen var lidt underlig, og ret lang. 


Værelse 427 blev vores værelse for de næste par dage.
Ej, det var sådan et hyggeligt og roligt værelse.
Vi vidste at det lå på en høj etage, men siden der var mørkt udenfor, kunne det ikke ses.


Da vi havde fået pakket lidt ud og vasket rejse-støvet af os, gik vi ud for at udforske byen.




Der var ret mange folk, og jeg følte da også at jeg var i London igen.

Der var en hyggelig atmosfære over det hele.
Jeg ELSKER de her automatiske maskiner, de er så fede.

Metroen blev taget ret mange gange, for at vi lige kunne finde ud af systemet.
Det var gratis for os, da vi havde købt en billet der passede til et par dage.








Sulten nærmede sig, og vi fandt et sted vi kunne spise.
Ida og Alice er jo vegetarere, så de ville gerne udforske deres vegetarisme, og finde et sted, hvor det var helt vegetarisk.
Jeg ville gerne have en god dejlig bøf, men 2 mod en...så vi fandt en vegansk restaurant. 
Desværre til mit uheld, var der INTET kød.

Maden var også ret lækker, og colaflasken var ret sej.






Butikkerne skulle også lige udforskes efter vi havde fået vores lækre mad. 

Aftenen faldt på, og vi blev trætte..så vi fandt vej til vores hotel igen.
Jeg havde fået den øverste køje.
Ida fik sengen.


Og Alice fik den nederste køje.

Vi hyggede os lige med sjove lyde på vide. hahah:)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar