søndag den 2. april 2017

Ferie i århus.(del 6-Ikea og hjemrejse) 2 juni 2016.

Idag var det sidste dag i Aarhus.
Jeg er altid i tvivl om hvilken måde man skal stave århus/Aarhus.

Det har ihvertfald været en super dejlig ferie, som jeg virkelig har nydt.
Vi har set såå meget, og det har også været virkelig afslappet.
Morgenmaden var også god, som altid på denne tur.
Jeg syntes nærmest man gør mere ud af maden og borddækningen når man er på ferie.
Der har man nærmest også mere tid, og der er ikke alle mulige ting man skal have gjort..der flyver rundt om ørerne på en.





Vi kom lidt sent afsted her til morges, da vi gerne ville have pakket lidt og vasket op, og gjort rent før vi tog afsted mod dagens oplevelser.
Turen idag skulle gå mod IKEA.
Alle folk elsker da IKEA!
Det gør vi ihvertfald-de har jo ret mange fine ting derinde, og indretningerne derinde giver jo en inspiration.
Jeg/vi elsker at afprøve samtlige senge i IKEA.
De har nogle viildt gode senge, og man kan nærmest altid finde 3 piger der ligger og sover i dem..haha..ved navn Mai-Britt, Ida og Alice.



Ej, det ville ikke være så lækkert at begynde at skide deri da.
Så ville der lægge sådan en klam lort på det der plastik.
Indretningerne er bare SÅ flotte, og når man ser på det, så ønsker man at indrette sit værelse, så det minder om IKEAS indretning.
Jeg elsker køkkenerne, og plejer altid at lade som om det er mit eget køkken, hvor jeg åbner skabene og køleskabene.



De her billeder er da fra et par eventyr.















 .




Det er SÅ fedt med de der plader der.
Det unne jeg sagtens lave på mit værelse...hvis der var plads.




 












Når vi er i IKEA, så får vi ALTID herregårdsbøf.
Det smager virkelig godt, og det er en perfekt portion der gives.
Sodavand kan der jo bare tages af flere gange, og det bliver der heller ikke sparet på.
Da vi havde spist op, fortsatte vi lidt med at se det sidste af IKEA.













Da vi havde været inde i IKEA nærmest hele dagen og havde fået ondt i vores små fødder, ville vi gerne hjemad.

Dog skulle der lige handles lidt ind, så vi har  nogle madvarer til at putte i køleskabet, når vi kommer hjem.

' .
Men inden vi kan dreje helt hjem, skulle alle tasker, kufferter, ting og sager lige pakkes ned i bilen.
'

Så det gik ned og op med elevator, for at hente og presse ting ind i bilen.

 
Det er sådan en dejlig lyd elevator døren laver, når den lukker og åbner.

Så kunne vi køre mod Als igen.

Endelig hjemme igen!!.

Vi var alle så spændte på at se haven, og om der var vokset nogle jordbær, eller grøntsager op.

Jeg kunne virkelig mærke hvor meget jeg havde savnet at være på landet igen.
Jeg fik sådan en helt lykkelig hjem-følelse.
I Aarhus hvor vi var, er der jo ret mange mennesker, trafik, lyskryds, veje og huse.
Det kan godt virke lidt stressende, når man til dagligt befinder sig på landet i et roligt kvarter.
I Aarhus havde jeg fået købt nogle silica piller, som jeg tager hver dag.
De er gode for hår, hud og negle.

De er overraskende gode at sluge. for en  der ikke er så glad for at sluge piller, som jeg er.
Det fedeste køb var nok denne seje drikkedunk.
Nu kan man ihvertfald ikke undgå at finde sin drikkedunk, fordi der står noget på den, som lidt kendetegner at det er da din den der.

Men det lækreste og fineste er helt klar dette smukke dynebetræk med fine små blomster.

Det er også VILDT dejlig blødt.

Nå, jeg må hellere komme i seng da jeg skal have en køretime 



Så er det tilbage til de normale indlæg i morgen.
Dog bliver det ikke juni..men den 24 oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar