fredag den 24. marts 2017

Ferie i århus.(del 4-genbrugsbutik, marselisborg og cafetur) 31 maj 2016.

 Her til morges skulle vi lige vente på at alle var stået op, så vi kunne få morgenmad sammen..det er jo lidt hyggeligere at spise morgenmad sammen med nogen, end at spise alene.





Jeg har jo ikke smagt bubble tea endnu og drømmer SÅ meget om at smage det en gang.
Jeg har drømt om at smage det i 4 år, og jeg kan bare ikke vente..såååå jeg downloadede et spil der handlede om at lave bubble tea..hahah..im sick..oh god.


Det var godt nok et lidt mærkeligt spil, og måske også en anelse kedeligt...sååå jeg slettede det igen.
Jeg havde en fucking underlig drøm i nat om et crush jeg engang havde...og måske føler lidt for endnu..

Her kommer den..
Jeg drømte at jeg var på en skole der lignede en VUC.
Ida, Alice og mit crush og min crush nuværende kæreste(nævner ingen navne) og sangeren mø var der.

Vi skulle spille et spil, hvor en læste spørgsmål op og de andre svarede..vi skulle sove i hallen om aftenen..Om morgenen lod jeg som om jeg sov, da mit crush skulle sige mojn(farvel på sønderjysk) da jeg ikke ville forlade ham igen..
Han sagde kun mojn(farvel på sønderjysk) til de andre, men ikke til mig.fordi han ikke ville vække mig.

Men lige inden han(mit crush) skulle til at gå/køre hjem fik jeg mandet mig op til at gå hen og sige mojn(farvel på sønderjysk) til ham.
Han spurgte mig:

Ham: "Mai-Britt, hvad føler du når du er tæt på mig"?
Mig: "mig? tæt på dig"?
Ham: "Ja, tæt på mig".
Mig: "Jeg føler mig tom".."Jeg føler jeg gerne vil være tættere på dig".."jeg er tæt på dig, men alligevel så langt væk".."Jeg føler mig misundelig på(min crushs nuværende kæreste)".."hvad skete der dengang"?.."jeg savner dig og elsker dig".
Ham: "jeg føler det samme".."tom"..."hvad skete der?".."gjorde jeg noget forkert"?.."gjorde du"?.."jeg savner dig"..(min crushs kæreste).."var der bare på en måde, så jeg kunne se hvad du følte"..
Mig: "Var hun"?.. "Jeg var ked af det og følte mig tom, da det skete".."jeg var bare god til at skjule det".

Det var alligevel en ret vild drøm at drømme..jeg er stadig drøn forelsket i ham..og har lyst til at fortælle ham det..men jeg føler ikke jeg kan..drømmen bekræfter mig også hvor meget jeg virkelig kunne lide ham og hvor stærke følelser kan være..


Efter morgenmaden gik mig, Ida og Alice en lille morgentur ned gennem byen.


Vi ville nemlig gerne ned til genbrugsbutikken nede i byen og se.







Mai-Britt i en nøddeskal..jeg ser en cafe..jeg skal da lige ind og have mig en kakao..haha..så mammas gonna get a coco.


 Da vi havde gået vores morgentur og havde været i genbrugsbutikken gik vi hjem og fik middagsmad/frokost.




Idag var det faktisk bare en genbrugsbutiks dag.
Så for 2 gang i vores liv skule vi til Horsens genbrugsbutik.
Jeg mener det er danmarks største genbrugsbutik (er ikke helt sikker)

Efter en time+ lidt mere tid var vi ankommet til Horsens genbrugsbutik.


Det var faktisk en rigtig god butik.


Alt tøjet er opdelt i farver, hvilket jo er rigtig smart.



 Haah..vi er jo piger..så vi skulle da lige prøve et par brudekjoler.

Det er faktisk den allerførste brudekjole jeg nogensinde har prøvet.

Jeg elsker kjoler..fordi det er så smukt og feminint.


Jeg skal dog ikke giftes lige nu..haha..forhåbentlig skal jeg engang..men den første brude nederdel var utrolig smuk og lang..dejlig behagelig at have på også.



Den anden var dog ikke helt min stil, men den skulle alligevel prøves.
Den var dog også behagelig at have på.

























Vi var inde i ret mange genbrugsbutikker.
Der var 3 genbrugsbutikker..men det var den første der var den største.







 Jeg gik jo og søgte på steder hvor man kunne få bubble tea....ja..jeg leder stadig efter bubble tea.

Da vi kørte fra Horsens kom vi forbi en by, hvor jeg mente der lå en bubble tea forretning.
(Jeg husker ikke byens navn)


Ida var så venlig at gå med mig ned for at se om der rent faktisk var en bubble tea forretning nede i den by..hun vidste hvor meget jeg ønskede at smage det.

Men de havde kraftedeme lukket..for good...butikken eksisterede ikke mere, og det kommer den nok heller ikke til mere.


Men byen var flot, og ret hyggelig..det må man give den.


Efter vores endeløse forsøg på at finde en bubble tea forretning kørte vi til Marselisborg slot.


 Vi parkerede bilen og skulle gå et stykke.



Jeg er helt vild med de her træer, der står hele vejen ned ad stien. 







  






Vi skulle jo lige pose lidt i soldaternes vagtpost.
(som 10000000 andre mennesker nok også har gjort)

Hold fast hvor er det smukt.
Jeg kunne godt bo sådan et sted.

Ved i hvad? man burde sgu hige efter at komme til at eje sådan et sted en dag.

















Sørme nok, der er også en pool:)
Der var faktisk så varmt idag, at jeg sagtens kunne have trængt til en tur i poolen...men der var lukket ind til, så man kunne ikke komme derind.








Der er også en kæmpe have til.
Det hører jo til et slot, eller ja, en dyr ejendom. 



















Der er også en masse fine statuer rundt omkring.
Mon prins Henrik har været kunstneren her? for han laver jo sommetider kunst.









Hold da op, indbygget sø med sø-og moseplanter. 











Alice nød den fine natur. 






















 Jeg har set en udsendelse med dronning Margrethe da hun gik her i haven og fortalte om statuerne, planterne og slottets historie.
Det var en ret fin udsendelse.





Jeg mener at denne statue hedder de elskende, og at det er prins Henrik og Margrethe der er menneskerne i statuen.

Prins Henrik har selvfølgelig lavet den.










 I den udsendelse jeg så gik dronning Margrethe faktisk ind i dette fine "tårn"





 l


Folk havde skrevet forskellige hilsner til den kongelige familie.
Jeg fik også lige skrevet noget i "tårnet"












 Dejlig have. 





 Lidt trækunst blev det da også til.







   























   








      
Efter et par dejlige timer ude i Marselisborg haven kørte vi hjemad til lejligheden.
    

 Da vi kom hjem fik vi lavet lidt aftensmad.
Den bestod af en masse underlige kartofler.




Og salat.
Det var da en yderst interessant men god aftensmad. 




Om aftenen tog mig, Ida og Alice et smut ind til Århus by.
Moder ville gerne blive hjemme i hendes kusines lejlighed.



Der var helt stille i byen sådan en tirsdag aften.



    Vi ville egentlig bare ud og gå en tur i Århus by.
Sådan en lille aftenstur.

Vi kom forbi et rigtig hyggeligt cafe-område.

I vores by(Guderup) er der jo ikke nogen cafe, kun en kro, som jeg faktisk aldrig har været inde i og så har brugsen et sted hvor man kan få kaffe.

Så det var virkleig magisk at gå rundt på den gade med alle de cafeer og mennesker.
Det var jo kun en tirsdag aften ved 21:00-22:00-tiden, og menneskerne sad og hyggede sig.


Så vi fik os møget ned ved et lille bord, og fik bestilt en kakao.
Det var nogle andre priser end vi er vant til.
Den kostede omkring 35 kr.

Men den var ret god.








Da vi havde drukket kakaoen tog vi hjem igen.




Og var "hjemme" kl 01:11 igen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar