søndag den 19. marts 2017

Ferie i århus.(del 3-rådyr, ladywalk og gåtur) 30 maj 2016.


HEEEJ!

JEG VED GODT AT DER ER GÅET  MEGET MEGET MEGET MEGET LANG TID HVOR JEG IKKE HAR SKREVET ELLER UDGIVET NOGET SOM HELST PÅ MIN BLOG.

JEG ER IKKE DØD, SYG ELLER STOPPET...JEG HAR BARE HAFT BRUG FOR EN LAAAAAANG PAUSE, OG FØLER AT JEG ER KLAR TIL AT BEGYNDE IGEN.

JEG HAR DOG IKKE LADT VÆR MED AT "BLOGGE" I FORM AF AT TAGE BILLER, FOR DET HAR JEG GJORT HVER DAG SIDEN JEG INDLEDTE MIN PAUSE.

DE NÆSTE PAR MÅNEDER VIL JEG PRØVE PÅ AT UDGIVE EN BUNKE INDLÆG, INDTIL JEG ER PÅ RETTE SPOR IGEN...SÅÅÅÅ STAY TUNED.

DE NÆSTE PAR INDLÆG VIL VÆRE FERIER, SOM JEG MANGLER AT UDGIVE.

HOLD KÆFT JEG HAR SAVNET AT BLOGGE..:(

(Der kan forekomme at klokkeslettet på nogle af billederne er lidt underlige, men det er fordi at mine billeder ligger hulter til bulter i en mappe, så derfor er de ikke helt sorteret, men rækkefølgen på dagen er korrekt)


Til morgenmaden havde lavet lidt lækkert frugt, nogle boller om vi havde købt og lidt ristet rugbrød.



Selvfølgelig var der masser af the også. 






Idag gik turen til Aros kunstmuseum.
Jeg har været der en del gange, og det er altid lige spændende hver gang.
Der kommer jo altid nye ting, man kan kigge på og lade sig inspirere af.

Efter vi havde fået morgenmaden, og gjort os klar til dagen kørte vi aftes til det indre Aarhus.



















  

Da vi kom op af trappen, så vi at de havde lukket..Øv...
Vi havde jo lagt en plan for dagen..planen var at vi skulle bruge hele dagen i Aros..



Nåå..vi kan jo ikke gøre for at de havde lukket..så vi gik ud i den lille "park"/"have" der er ved siden af, imens vi kunne gå og tænke hvad vi nu skulle have dagen til at gå med.








Lidt efter gik vi ned på gågaden for at se.
Det var egentlig meningen at vi skulle på gågaden en af de andre dage.
 Jeg har ventet omkring 2-3 år på at komme ind i en starbucks, fordi jeg aldrig har været i en.
Derfor havde jeg jo gjort mig nogle tanker om hvad jeg skulle prøve hvis jeg nogensinde kom ind i sådan en.

 Der var blandt andet denne chocolate marshmallow "drik" hvad kalder man det?

De havde dog stavet mit navn forkert.. 


Den var faktisk god, men jeg syntes at man fik lidt kvalme af den til sidst fordi der var SÅ meget i den..den var jo ikke lille.

Jeg ville nok ikke købe en så stor næste gang, for jeg kunne faktisk godt finde på at købe en igen.

Da vi havde fået stillet vores starbucks-tørst tøffede vi ind i søstrene grene for at kigge.

Den var så stor at jeg ikke var helt færdig med den..haha.

Det her bord er viildt smukt.
Hvis jeg var flyttet hjemmefra, så havde jeg købt det.
Hvis jeg havde mere plads på mit værelse, så havde jeg faktisk også købt det, men jeg har ikke brug for flere ting på mit værelse.


 Det var dog til en ret god pris.
Og hold da fast, den butik er større end den vi har hjemme på lille Als..der var freaking 2 etager og rulletrapper.

Efter søstrene grene, udforskede vi lige den store by lidt mere.

 På et tidspunkt kom vi til et storcenter, som vi gik ind i.




Nede på gågaden kom vi forbi en ferrari, og woooaah..den var lækker!!
Hvis i ikke ved det, så er jeg en KÆMPE FAN af ferrari-biler..jeg ELSKER de biler, og drømmer selv om en eller flere engang.





Inden vi skulle videre på vores eventyrsrejse her i Aarhus, kom vi forbi en lille cafe.
Jeg kan ikke leve uden kakao, så derfor bestilte jeg en dejlig kop kakao med is.
OH BOY! den var sprængfyldt af god smag..ME LIKE.


Engang for et par år siden var vi på ferie her i Aarhus ved et feriested kaldet blommehaven feriehytter.
Feriehytterne er ret tæt på gågaden, s¨derfor kørte vi en tur hen for at se dem igen.





Vi var der i 2013, så det er 3 år siden.
Tæt på feriehytterne ligger der en "park" hvor der går fritløbende rådyr.
Jeg mener den hedder rådyrparken.

Vi har været der en gang før, så dette var vores anden gang.




AAAAAAWWW!!..det er så vidunderligt at gå rundt derinde blandt alle de rådyr.
Nogle af dem kommer hen til dig og vil gerne snakke :)
Andre er lidt mere bange for dig og løber væk.











 Parken er også ret smuk, og faktisk enorm stor.
Folk går tit ture i parken til hverdag og hænger ud med hinanden. 


























 På et tidspunkt kom der en lille flok mennesker med en pose gulerødder, og de der rådyr styrtede hen til dem og ville bare have de gulerødder her og nu.



Det var sååå sødt.
Det eneste man må fodre rådyrene med er gulerødder, og det r også beskrevet på døren ind til parken. 






 Det er nogle utrolig smukke og fascinerende dyr.

























  
Efter 1.30 timers hyggen om de fantastiske dyr, gik vi udenfor for at gå en lille tur i en nærliggende skov.
Udenfor parken var der skam en ferrari mere..smukke skabninger.


Der så vi pludselig en masse damer i lyserøde trøjer.


Vi anede ikke der var lady walk i Aarhus den dag..men det var der åbenbart.








Der var VIRKELIG mange lyserøde damer.
Det så mega sejt ud..lidt ligesom en optog. 





















Inden vi tog hjem, skulle vi lige ind på en brugs.

Det var faktisk de nuttede børn der gik rundt os skreg inde i brugsen, fordi de var trætte og utilfredse.

Inde i den brugs så vi en mor, far og deres 3 børn,
Børnene var omkring 1-4 år, og hold da fast hvor var de søde.
Det var 3 små krøltoppe..nuurh.
På vejen hjem, kom vi forbi endnu en mega fed ferrari.

Aftensmaden var selvfølgelig vegetarisk..det er jeg lidt træt af, for jeg er jo ikke vegetar.
Men det var lækkert alligevel.
Udsigten oppe fra deres lejlighed.

Om aftenen gik vi os en tur i den hyggelige by, imens solen var ved ar gå ned.
Folk er i Aarhus er ret sociale.

De begynder bare at snakke til en..hahah :)

Inde på gågaden kom vi forbi en butik med udsalg, hvor jeg fik købt noget der var sat voldsomt ned.




 Jeg havde fået købt nogle sko, der havde kostet  999.00 kr.

 De var sat ned til 250 kr, hvilket var ret billigt.

De er vildt smukke.
 Men ficking svære at få på, så man skal nærmest mase sine stakkels fødder ned i dem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar