torsdag den 21. marts 2019

Ferie i københavn(del 3-på bakken for første gang) 8 juli 2016.

Vores far kom med tog til københavn, her til eftermiddag og vores mor tog toget hjemad til als igen, da hun skulle på arbejde næste dag. 

Som det ser ud nu, er der altid en der skal blive hjemme, da vi jo har vores bed and breakfast der skal løbe rundt, og vi har også vores dyr, der skal passes og fodres.
Samt at vi ikke kan lade farmor blive helt alene hjemme.

Idag havde vi aftalt at vi skulle prøve at tage på bakken.
Bakken er en forlystelsespark.

Der er ikke nogen af os i min familie,der har været der før, så det bliver rigtig sjovt at prøve. 

 Som sædvanligt skulle vi gå over broen, som jeg ikke aner hvad hedder.





 Jeg elsker servicen med at denne butik på hovedbanegården har gratis vand til folk der mærker tørsten komme.













Vi tog toget mod klambenborg, hvor bakken ligger. 













 Da vi kom til Klambenborg, stod der en masse hestevogne og ventede på turister.




 Vi besluttede os for at lege turister, så vi bestilte en tur i hestevogn igennem skoven, på vej hen til bakken.













 Aldrig gå ned på snacks!
Der var en lille frugtbod på vej til hvor hestene stod placeret. 



Det er altid så utroligt dejligt at køre i hestevogn. det har jeg altid godt kunne lide.
Det giver en følelse af ro, når man lytter på hestenes hove, der rammer jorden.
Det er også bare en god måde at slappe af på, og se de ting der sker rundt omkring en. 















Efter en idyllisk hestevognstur med en masse snacks, kom vi til bakken. 





 Der var virkelig mange hyggelige steder man kunne spise. 










For at kunne prøve forlystelserne skulle man købe et armbånd. 




 Denne forlystelse var rigtig sjov.
Jeg er ikke så vild med helt vilde karruseller  der svinger en op i luften og smider en på hovedet.
Men karruseller der går forholdsvis roligt nedad, syntes jeg er vildt sjovt.


 jeg er kmómmet her til.. den næste vdeo er 3d biograf.


 Hvis i kender serien Matador, så er i meget godt med her, for på bakken er der nemlig en slags "miniby" over serien Matador.
Byen hedder Korsbæk. 

Jeg har fulgt med i serien, da jeg var mindre.

















 Det var spøjst at se ens bys navn på en "kasse" på sjælland.

















Denne her var nok en af mine ynglings forlystelser på bakken.
Mig og Ida prøvede den voldsomt mange gange.
Alice er ikke den store forlystelses-elsker.
så hun prøvede ikke rigtig noget på bakken, andet end de små stille og rolige karruseller.  





















 Dette var et slags spillested, hvor man kunne vinde bamser eller andre forskellige sjove ting.









Man bliver sulten af at rende rundt efter den ene ting efter den anden, så vi satte os ind i en restaurant, for at få en bid mad.


 Tjenerne var rigtig søde, og der var buffet, så man måtte tage så mange gange man ville .

















Vi skulle liige prøve denne karrussel et par hundrede gange mere.


 Vi blev her næsten helt til lukketid, fordi vi hyggede os så meget.



 Vi tog hestevognene tilbage igennem skoven igen.






 Og toget tilbage til København by. . 









 For nu skulle vi nemlig i biografen, og bestille biletter til den nye Ice age film.
Vi ville se den i aften.





Vi tog hen i biografen, der har det luksuriøse navn paladset. 
Jeg har kunne været og se film i denne biograf en enkelt gang før.  












 På vej hjem til hotellet, så vi Amalie fra paradise komme gående.
Jeg kender ikke så meget til hende, men jeg ved dog hvem hun er.
Det var også ret sejt at se hende i virkeligheden. 







 Der er så mange seje klistermærker på broen på vej mod hotellet.


















 Vi skulle lige slappe lidt af og tømme hovederne inden biografen.
Det er hårdt for folk der kommer fra landet at være i trafikstøj og menneskemylder hele tiden.




 Efter et lille hvil, kunne vi atter begive os ud i byen, på vej mod biografen.







 Paladset er stort..virkelig stort.
ENORMT!



 Filmen var virkelig nuttet! jeg elsker Ice age film.
Jeg kunne godt tænke mig at se den igen.





Men da vi kom ud af biografen, så regnede det bare sååå meget.  



 Vi søgte ly på hovedbanegården.
Der var mange andre der havde fået den ide at søge læ på hovedbanegården.  


Men det var egentlig også for at købe lidt snacks.
Jeg skulle ihvertfald have denne juice igen, fordi den er ret god







  Senere ankom vi atter til vores hotel, og gik i seng, da vi var ret trætte. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar