tirsdag den 1. januar 2019

Ferie i københavn(del 1-ankomst, hotel og coldplay koncert) 6 juli 2016.

Det er efterhånden ved at være noget tid siden der var den 6 juli 2016..men jeg lovede at udgive vores tur til københavn..så her kommer den.

Den bliver opdelt i 4 dele fra den 6 til den 9 juli.
Vi starter selvfølgelig med den 6 juli.

Som kommer her:

Jeg, mine 2 søstre og vores mor, havde bestilt årets sommerferie til københavn, da vores mål med turen var, at se min søster Idas ynglingsband Coldplay.(vores far, blev hjemme, for at passe dyrene og vores bed and breakfast)
 Som altid mangler man lige at pakke nogle småting inden afgang, så vi var i fuld gang med at få det hele pakket og gjort klar, til vores københavnertur.



 Ved en 09:00-tiden kørte vi mod Sønderborg, da vi skulle med tog til København.

Jeg er jo storforbruger af bøger når man sådan skal på tur.
Jeg elsker at sidde og læse når jeg sidder i tog, bus eller bil..det er altså god underholdning, og jeg føler turen bliver mere afslappende, og ikke så lang, når man har en bog ved sin side.
 Vejret var dejligt, og stemningen god undervejs i toget.













 







 Pladsen er sgu lidt træng, når ens lillesøster vælger at sidde med krydsede ben..
 Snacks på turer er altid vigtige..virkelig..man går nærmest sukkerkold uden snacks på en lang tur.
Det er også rimelig hyggeligt at sidde og snacke lidt sammen.



 Min søster Alice elsker sine solbriller og hat, så de to ting gik lige på rundte, og neeeej hvor det dog klæder mig....hahaha.








Her var vi lige under en tunnel, det er derfor det ser ud som om det er mørkt udenfor.



ENDELIG efter ca 4 timer i tog, var vi ankommet til København.










Man får altid et ret stort chock når man kommer til København, fordi der er sååå mange mennesker, og det er man bare ikke vant til, når man kommer fra sønderjylland.



Apropo cykler...de er forfærdelige især i København..man er jo ved at blive pløjet ned hvert minut.










Vi gik alle 4 mod vores lejede lejlighed. 






Lejligheden lå på islands brygge, som man jo har hørt så meget om på tv, om Linse Kessler og den tilhørende familien.
Jeg har altid forestillet mig at stedet var ret eksklusivt.





















 Så er vi snart ved at være der.
Jeg kunne godt mærke at jeg var ved at blive en smule stresset pga alt den trafikstøj og menneskemylder.

Her går man forbi 20 personer på fortovet, og derhjemme i Guderup, går man forbi 3 personer! PÅ DEN SAMME STRÆKNING.
Like WHAT!










Sådan der! en lejlighed lige over en danske bank.
Det vil sige at vi får lov til at sove på penge..hahah. 

 Vi skulle bo på Hotel copenhagen, som også udlejer små lejligheder.

 Når man kom ind i selve receptionen, var der en lille sofa til de trætte ben.
Meget indbydende og hyggeligt.

 Oppe fra lejligheden kunne man se mennesker og atter mennesker.
Det er faktisk ret interessant at kigge på mennesker, for gud hvor er der dog mange forskellige personligheder.






 I lejligheden var der et stort værelse, til deling.

 Der var 2 dobbeltsenge.
 Og et meget nydelidt køkken, til hvis man vil lave mad.
 Inde på værelset satte vi os lige ned, for at få pusten, efter den lange rejse, og fordi det påvirker en lidt, når man kommer til en by, der er sååå travl..mere travl og larmende, end man er vant til.

 Liiige en lille hvilepause.
 Senere gjorde vi os klar til at gå til indre by, for vi skulle da lige have lidt mad inden koncerten.





På jagten efter mad, gik vi da lige igennem hovedbanegården.

 7/11 er altid lige sagen når man er sulten.
De plejer at have noget velsmagende og sundt mad.


Man kan ikke få de der cocio "isshakes"(jeg ved ikke hvad de hedder, de er bare utrolig kolde) i sønderjylland, for så fancy er vi ikke endnu, så når jeg en sjælden gang kommer til sjælland, sååååå skal jeg da have sådan en. 


 Koncerten starter 21:30, så der var masser af tid til at udforske københavn.
 Efter noget tid med udforskning, valgte vi fog at bevæge os henad mod koncertstedet. Telia parken.
 En ida der er meget glad og glæder sig, haha.Det er jo også hendes ynglingssband.




 Da vi havde fået vores billetter checket, og var kommet ind, havde vi muligheden for at se hvor mange mennesker der egentlig skulle med til den her koncert.






Alle der skulle til den her koncert fik udleveret et armbånd, der skulle bruges under koncerten.
Armbåndet er med indbygget lys, så det kan lyse, men kun på et bestemt tidspunkt, og det tidspunkt bestemmer dem der arrangerer koncerten.

 Vi tænkte at vi hellere måtte komme op og få fundet vores siddepladser, inden at gangene man kunne gå på, blev fyldt op af mennesker.



 Både mim mor og søster Alice lider en smule af højdeskræk, så de var ikke så glade for at vi skulle sidde næsthøjest oppe over telia parken.
 Jeg mener der var noget med 46.000 mennesker til koncerten..og det er fucking vildt at tænke på.



 
















 Da vi havde ventet i lidt tid, og gangene var nogenlunde frie for mennesker, gik vi ud for at købe lidt popcorn og sodavand, for det kunne man nemlig også købe her.










 Siddepladserne var ekstremt smalle, så der var nærmest intet sted at sætte sine drikke-og madvarer.
Hvilket ikke er så fedt, når man som mig er rimelig god til at vælte popcorn ud over gulve i især biografer.

 Der var fucking lang ventetid, og man sad bare og tænkte" gå nu hurtigere tid!"

Endelig var klokken det tidspunkt, hvor koncerten skulle starte.
 Koncerten startede med en opvarmning af en ikke så kendt sanger Lianne La havas.

Men hun var faktisk rigtig dygtig..det løs ihvertfald super godt.
Et lille link til google her:
https://www.google.dk/search?q=lianne+la+havas&oq=lianne+la&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3857j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8



Der var også en anden der opvarmede for coldplay, jeg var dog ikke så vild med hendes sangstil.

Hun hed Alessia Cara.
Der var også noget andet underligt "vente" musik sat til.


Efter en 30-40 minutter kom dem vi havde ventet på, på scenen..NEMLIG COLDPLAY.





 Der var sådan et lidt irriterende kærestepar foran mig, der kyssede hinanden konstant.




















'

















































Den sidste sang er altid det triste ved en god koncert.

 Kl 23:30 ca var den mest fedeste koncert jeg nogensinde havde været til, slut.

Det var en uforglemmelig oplevelse.
Det hele spillede og farverne, lyset, stemningen og lyden var simpelthen skønt.

God oplevelse.

Nu skulle vi så bare tilbage til Hotel Copenhagen.
Det var lidt mere problematisk.

for der var utrolig mange mennesker over alt.
Jeg har nok aldrig set så mange mennesker før.
Det var også ret underligt bare at gå ude midt på vejen i en storby.


Busserne blev proppet konstant.

Vi stod og ventede rigtig længe, og hver gang der kom en bus, var der ikke plads til os.






Til sidst kom vi dog med bussen, og blev kørt tilbage til vores hotel, så vi kunne få sovet, til en ny dag i morgen.



  

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar