søndag den 1. januar 2017

Planlægger næste rejse-Lørdag den 22 oktober 2016.

 Hahha..det gør jeg SÅÅ forfærdelig tit..og har altid gjort det.
Som om den ekstra ville tænke" gud ja, det var det stay/bliv betød..nå, jamen, så må jeg da hellere stå stille.
 Jeg ELSKER de her negle..der er såå jule-agtige med det lyserøde og grønne glitter i.
 Nogle gange i ens liv, føler man sig uduelig, dum, grim, intet værd og en fiasko..man føler at livet er imod en, og at man ALDRIG vil blive glad igen...men TRO MIG..der kommer en tid efter ens nederlag, som er BEDRE, SMUKKERE OG MERE SUCCECFULDT end der hvor man lige befandt sig.

Jeg har haft ret mange nederlag i mit liv..fx min oldemor Fridas død, min Bedstefar Holgers død, min farfar Jes´s død, ret mange af mine/vores kattes død, vores hunds Lasses død.

Da jeg skulle gå 6 klasse om i 6 klasse, og derved ikke kunne gå ud af skolen sammen med den klasse jeg startede i skole med..der låste jeg mig inde i mine forældres tøjskab, fordi jeg blev så SUR, og KED AF DET..det var jo ikke mit valg, men mine forældres..jeg er stadig(6 år senere) lidt pissed over det..

Det var omtrent det(jeg ved ikke om man bruger ordet omtrent andre steder end i sønderjylland, men det betyder faktisk ca)

De her sko er SERIØST SÅÅÅÅ smukke..

Jeg startede som altid dagen med havregrød.
 Efter morgenmaden og avislæsning, gik jeg ud for at lukke hestene ud.




  




 Der mødte jeg lille Harald-fis.







 Og lille Minnie-fis.






Den 25 oktober(om 3 dage) rejser mig, Ida og Alice til Berlin.
Vi skal nemlig på en lille ferie til Berlin, og turens hovedpunkt er EN KONCERT MED SELVESTE KEATON HENSON.

Han er et NATURTALENT, og så SØD.
Han er en sanger, klaverspiller og sangskriver..men han er ikke ligsom hvilken som helst sanger..han er MEGET speciel.

Keaton er født ind i en balletdanserfamilie, og han er enebarn.
Han har rigtig meget angst overfor mennesker, og nye ting, og døjer derfor også med en smule OCD...men han er FANTASTISK, og fortjener SÅ meget lykke i livet.

Her er der lige et link til en af hans sange..

NYD DET NU.
 https://www.youtube.com/watch?v=MCNtWKdi5Ds


Vi planlagde derfor turen derhen, så vi var forberedte.




Derefter gik jeg op for at pakke ud fra Blåvand og rydde lidt op i mit tøjskab, da jeg har SÅ meget "ragelse".

Jeg har faktisk et system i mit tøjskab.

Her, hvor jeg peger, har jeg mine sommerbluser.


 I midten har jeg mine vinterbluser.

 Og i venstre side har jeg mine jakker og trøjer.


De her bunker der ligger nede foran er bluser der mangler en bøjle.
Hver gang jeg har taget en bluse af en bøjle, kommer der en af de bluser fra bunkerne op og hænge.
Sådan at jeg altid har styr på mit tøj, og at alle bluser og trøjer kommer op og hænge på bøjler på et tidspunkt. 

 Jeg fik lige sorteret lidt i mit tøj.
Jeg fandt lidt, der gerne måtte komme til genbrug.






Hver lørdag har jeg et mål om at muge ud hos hestene(der skal ihvertfald muges ud HVER weekend)

Mig, Ida og Alice plejede egentlig altid at skiftes til at muge ud hos hestene(sådan at vi mugede ud hver 3 weekend)...MEN jeg er så pligtopfyldende at hvis Ida eller Alice ikke havde tid en weekend, så gjorde jeg det( også selvom jeg ikke havde tid)..så nu er det kind a endt med at jeg muger ud hver weekend...hahaha...)..

Men det sker tit..da Alice havde et hamster, så endte det med at det var mig der passede Futte(som hamsteret hed) og rengjorde buret.

Jeg var lige ude for at hilse lidt på kattene.

Den der bikube der har hunget oppe i træet ved siden af hestenes indhegning er endelig faldet ned.
Man kan rigtig se de små "huler" hvor bierne lægger deres honning i.






Der er dog ikke flere bier i, så der var jeg heldig.

Jeg elsker når kattene de sidder og hygger sig på halmballerne inde i stalden. 


De bruger også tit stalden til at fange mus i..for vi har et par mus ude i stalden.

Vi bor jo også på en gård, så der er helt klart mus i stalden.

Trampolinen tages altid ned når det er  ved at blive koldere i vejret og når regnen er ved at komme nærmere.
Vi kan jo ikke have at den ruster væk fra os. 

Der er bare det at trampolinen plejer at ligge i vores legehus hele vinteren(selvfølgelig skilt ad i et par stykker)
Og hvert år er vores "gangsti" hen til legehuset halvt tilgroet:-)
Så måtte mutter her jo lige igang med grensaksen.
Og klippe det lidt fri.





Stribe sad bare og dovnede den af på mine skuldre, imens jeg "hæv og sled" for at "rydde" "gangstien" 








Det ligger iblandt alt muligt andet ragelse.



Langt om længe kunne jeg gå igang med at få trampolinen ned.
Vi har altid sådan en kasse til at lægge fjedrene ned i.





Hahaha..jeg kunne ikke få stængerne fra hinanden, da de sad så godt fast..Så Ida og hendes veninde kom ud og hjalp, og så fik vi stængerne fra hinanden.







 

Sådan, så er den nede , og klar til at komme op igen næste år.


Jeg er stadig rigtig glad for mine øreringehuller.






Jeg tog mig et langt bad. 


Nu var det lige tid til at se bonderøven.
Nogle gange så savner jeg at se bonderøven forfærdelig meget.


Jeg tror jeg er afhængig af at se bonderøven. 



Jeg sad og gnaskede på en toblerone.

Da mig, Ida og Alice var mindre, så købte vores far AlLTID toblerone, når der far hyggeaftener, eller hvis vi var på ferie eller nogle steder hen sammen.

De smager også mega godt jo.





Da klokken var ved at være "nu-skal-hestene-ind-og-have-deres-aftensmads-tid" så kom de ind i stalden igen.

Om sommeren får de en halv "skål" havre, og om vinteren en hel.
De får altid et halvt stykke rugbrød hver.
Om vinteren får de dog gerne et helt stykke rugbrød, da de jo skal have mere at spise om vinteren.
Hø og halm gives også hver dag:-)

Afhængig af årstiden får de frugter derfra.

Det er sjovt at vi stadig har et navneskilt hængende i vores indgang med familiens navne på.
Selvom vores farfar er gået bort, så er hans navn der stadig.

Føles bare bedre, og mere rigtigt..å¨en mærkelig måde.

Jeg skifter kattenes vand ca hver anden dag, så de altid har friskt vand.







 Nu er der jo snart Halloween, så mor har anskaffet nogle rigtig fine servietter.




I morgen går turen til kattehjemmet.

Der blev hygget med varme i kakkelovnen om aftenen.
 l



Ingen kommentarer:

Send en kommentar